Formidling af serviceydelser i hjemmet
For at kunne formidle kontakten imellem personer, der arbejder som familiehjælper og personer, der ansætter en familiehjælper til at udføre serviceydelser i hjemmet er der vigtige personoplysninger, vi har behov for at behandle.
Vores persondatapolitik er ment som en hjælp til at forstå, hvilke data vi indsamler, hvorfor vi indsamler dem, og hvad vi anvender dem til.
Dette er vigtige oplysninger, så vi håber, at du vil tage dig tid til at læse dem. Skulle du have spørgsmål, eller ønsker du yderligere information, er du velkommen til at henvende dig til vores persondataansvarlige.
Kontaktoplysninger på persondataansvarlig
Hanne Liendgaard, 31419300 / kontakt@time2help.dk
Dataansvarlig
Time2help ApS, Svanevej 15a, 8240 Risskov - CVR.: 36692607
Vores behandling af dine personoplysninger
Vi behandler personoplysninger, som du har udleveret til os i forbindelse med oprettelse af din profil på vores app og din søgning efter et job eller en familiehjælper.
Vi behandler personoplysningerne for at kunne leve op til vores aftalte og forudsatte forpligtelser overfor dig som ansøger for at kunne formidle kontakten imellem parterne.
Vi vil til enhver tid bestræbe os på alene at indsamle, behandle og videregive de personoplysninger, der er nødvendige for at behandle den pågældende ansøgning.
Personoplysninger
I forbindelse med behandling af oprettelse af profiler hos Time2help via vores apps kommer vi i besiddelse af en lang række personoplysninger.
Personoplysninger, der indgår i processen for at formidle kontakt imellem en familiehjælper og en familie, kan være følgende (ikke udtømmende):
Navn, adresse, telefonnummer, e-mail, fødselsdato/alder, ægteskabelig status, fritidsbeskæftigelse, beskæftigelse, børn og informationer om disse herunder, alder, interesser, navn på institutioner og skoler, bank og- kontooplysninger herunder: navn på kontohaver, navn på pengeinstitut, registreringsnummer, IBAN nummer og BIC nummer.
Tidsfrister for sletning/opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Vi stræber efter at slette personoplysninger, så snart de ikke har nogen relevans. Dog opbevarer vi dem altid i minimum 5 år af hensyn til bogføringsloven.
Dine rettigheder efter persondataforordningen
I forbindelse med vores behandling af dine personoplysninger har du følgende rettigheder:
Alle ovenstående rettigheder håndteres manuelt ved henvendelse til vores persondataansvarlige.
Vi kan afvise anmodninger, der er urimeligt gentagende, kræver uforholdsmæssig meget teknisk indgriben (f.eks. at udvikle et nyt system eller ændre en eksisterende praksis væsentligt), påvirker beskyttelsen af andres personlige oplysninger, eller noget som vil være ekstremt upraktisk (f.eks. anmodninger om oplysninger der findes som sikkerhedskopier).
Hvis vi kan rette oplysninger, gør vi naturligvis dette gratis, med mindre det kræver en uforholdsmæssig stor indsats. Vi bestræber os på at vedligeholde vores tjenester på en måde, der beskytter oplysninger fra fejlagtig eller skadelig ødelæggelse.
Når vi sletter dine personoplysninger fra vores tjenester, er det derfor muligt, at vi ikke altid kan slette tilhørende kopier fra vores arkivservere med det samme, og det er ikke sikkert, at oplysningerne fjernes fra vores sikkerhedskopisystemer.
Du har til hver en tid retten til at klage til Datatilsynet – https://www.datatilsynet.dk/borger/klage-til-datatilsynet/
Oplysninger, som vi videregiver:
Vi videregiver ikke personlige oplysninger til virksomheder, organisationer og enkeltpersoner uden for Time2help. Undtagelsen er i disse tilfælde:
Informationssikkerhed
Vi arbejder hårdt for at beskytte Time2help og vores samarbejdspartnere mod uautoriseret adgang, ændring, offentliggørelse eller ødelæggelse af personoplysninger, som vi lagrer.
Vi har implementeret følgende organisatoriske og tekniske foranstaltninger generelt hos Time2help:
Overholdelse og samarbejde med tilsynsmyndigheder
Vi gennemgår regelmæssigt, at vi overholder vores egen persondatapolitik. Vi overholder også adskillige selvregulerende sikkerhedspolitikker.
Når vi modtager formelle skriftlige klager, kontakter vi afsenderen for at følge op på klagen.
Vi samarbejder med de relevante lovgivende myndigheder, f.eks. Datatilsynet, om at løse klager om overførsel af personlige data, som vi ikke kan løse direkte med vores kontraktparter.
Ændringer
Vores privatlivspolitik kan ændres fra tid til anden. Vi begrænser ikke dine rettigheder i henhold til denne privatlivspolitik uden dit udtrykkelige samtykke.
Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes.
Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: kontakt@time2help.dk.
Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.
Senest opdateret oktober 2020